FAQ

💡 Lees hier de antwoorden op veelgestelde vragen.💡


1. Kan ik mij ook inschrijven voor een partnerdans cursus zonder danspartner?

Ja, dat kan! Wanneer jij je solo inschrijft als leider en een volger doet dat ook, dan worden jullie samen een danskoppel. Inschrijven met danspartner heeft echter altijd de voorkeur. Danskoppels krijgen namelijk voorrang bij inschrijving, zijn goedkoper uit én als je je solo inschrijft loop je het risico niet deel te kunnen nemen aan de cursus omdat er geen danspartner beschikbaar is. Tijdens de lessen wisselen regelmatig van danspartner, je danst dus sowieso met verschillende mensen. Sleep je partner, vriend, broer, zus of oom dus mee en verzeker jezelf van een plekje! ⬆️

2. Waar en wanneer kan ik mij aanmelden voor de proeflesweek?

Via onze nieuws en evenementen pagina wordt aangekondigd wanneer de inschrijvingen opengaan. Vanaf dat moment kun je je aanmelden voor de volgende proeflesweek, doorgaans een paar weken vóórdat het nieuwe blok begint. Inschrijving verloopt via onze inschrijfpagina. Schrijf je in voor de nieuwsbrief om direct een melding te ontvangen (onderaan deze pagina). ⬆️

3. Hoe vaak per jaar starten jullie nieuwe danscursussen?

We starten vier keer per seizoen een nieuw blok met danscursussen. Ons seizoen start na de zomervakantie. Zie voor meer info ons rooster. ⬆️

4. Wanneer krijg ik een bevestiging van aanmelding/inschrijving voor de proeflesweek?

Je bevestiging krijg je direct in je mail en app (Bueno Student), nadat je je hebt ingeschreven. ⬆️

5. Kan ik me opgeven voor een proefles?

De eerste les van het cursusblok bieden we een gratis proefles aan, inschrijving gaat via de inschrijfpagina, kies voor de optie ‘proefles’. Je kunt nadien beslissen of je doorgaat met de cursus. Definitief inschrijven gaat op basis van beschikbaarheid. Direct inschrijven voor de gehele cursus kan natuurlijk ook, dan ben je 100 procent verzekerd van een plekje.

In de tweede week kun je nog samen met een danspartner instromen*, dan kost een proefles €12,50 p.p. Als je je opgeeft voor de cursus, wordt dit bedrag weer verrekend met het totale factuurbedrag. Let op! Je kunt je vanaf de derde les niet meer opgeven voor een proefles voor een partnerdans cursus. ⬆️

*mits voldoende beschikbaarheid

6. Geven jullie les in de vakanties?

Nee, wij geven geen lessen in de schoolvakanties of op nationale feestdagen (regio Zwolle), dit kun je teruglezen in ons rooster. Wel kan het zijn dat we een les inhalen in een ‘lege week’ (bijvoorbeeld door ziekte van een docent) of dat we extra evenementen plannen. Wijzigingen worden natuurlijk altijd gecommuniceerd. Houd onze nieuws en evenementen pagina in de gaten voor updates! ⬆️

7. Kan ik een gemiste les op een ander moment inhalen?

Nee, helaas is dit niet mogelijk. Echter, is een docent van Descarga ziek en vervalt de les, dan wordt er altijd gekeken of de les alsnog gegeven kan worden in de recovery-week of vakantieperiode. Houd hiermee rekening in je planning. ⬆️

8. Welke kleding is het meest geschikt voor een dansles?

Draag voldoende laagjes en prettig zittende kleding. Het kan fris zijn bij de start, al dansend word je warm. Schoenen met een gladde zool zijn handig, zodat je goed kunt draaien. Sneakers met een stroeve zool zijn minder geschikt. ⬆️

9. Kan ik betalen voor een losse les?

Dit kan alleen bij solo danslessen, niet bij partnerdans cursussen. Kijk bij ons aanbod welke lessen je met of zonder danspartner kunt volgen. Je kunt natuurlijk wel een privéles boeken, gebruik dan onze contactpagina. ⬆️

10. Wat is het verschil tussen een partnerdans cursus en een solo dansles of -cursus?

  • Een partnerdans cursus duurt acht weken en heeft een vast proeflesmoment (proeflesweek) en een vaste cursusopbouw met verschillende niveaus. Je danst met een danspartner en wisselt regelmatig gedurende de les. Je betaalt een vaste prijs per cursus en losse lessen volgen is niet mogelijk.
  • Een solo dansles is een les die je juist wél op ieder willekeurig moment kunt volgen, je kunt per solo dansles altijd (eenmalig) een proefles aanvragen en je kunt altijd instromen, ongeacht het moment of je niveau. Je danst niet met een danspartner in onze solo danslessen. Je betaalt per losse les, door de aanschaf van een strippenkaart of een cursus ben je voordeliger uit. Een volledige cursus kun je alleen aanschaffen in de eerste week van het blok. Wil je op een ander moment instromen? Dan kun je losse lessen of een strippenkaart kopen.

In ons aanbod kun je zien wat we aanbieden. Wil je je inschrijven voor een cursus of een proefles aanvragen? Ga naar de inschrijfpagina. Let op! Je kunt je vanaf week drie van het blok niet meer opgeven voor een proefles voor een partnerdans cursus. ⬆️

11. Waar kan ik een strippenkaart aanschaffen?

Dit kan na je proefles online via de inschrijfpagina met iDeal of direct aan de bar (pin of contant). Een zilveren strippenkaart is vier maanden geldig, een gouden strippenkaart zeven. Strippenkaarten kunnen alleen gebruikt worden voor onze solo danslessen, kijk hiervoor bij ons aanbod. ⬆️

12. Ik wil alleen met mijn eigen partner dansen, kan dat?

Dat kan zeker! We raden je aan om dan een privéles in te plannen. In onze partnerdans cursussen wisselen we namelijk regelmatig van partner. Kijk naar onze prijzen voor een overzicht en stuur ons een bericht om een privéles te boeken. ⬆️

13. Waar kan ik mij aanmelden voor een privéles?

Privélessen worden buiten ons normale lesrooster ingepland. Stuur een bericht via Whatsapp (+31 6 4065 1468) of via onze contactpagina. ⬆️

14. Hoe kan ik mij inschrijven via de nieuwsbrief en wat levert het me op?

Inschrijven kan via iedere willekeurige pagina op de website, onderaan (even scrollen). Check nadien je inbox/spam, je krijgt een mail waarin je je inschrijving definitief kunt bevestigen. Uitschrijven kan onderaan iedere nieuwsbrief die in je mailbox verschijnt.

Als je je inschrijft voor de nieuwsbrief ben je als eerst op de hoogte van onze nieuwtjes en evenementen. Ook krijg jij als eerst een mail wanneer de inschrijvingen voor de proeflesweek opengaan. Superhandig dus! Je krijgt alleen een mail als er écht nieuws is, gemiddeld één keer per maand. ⬆️

15. Kan ik mijn geld terugkrijgen als ik minder dan twee weken voor aanvang van gedachten verander?

Nee, helaas geven wij geen geld terug. Lees ook onze algemene voorwaarden. ⬆️

Staat je vraag er niet tussen? Stuur dan een bericht via Whatsapp (+31 6 4065 1468) of klik hier.